کول سیمانی چاه چیست ؟

0
(0)

کول سیمانی چاه چیست ؟

کول سیمانی چاه

کول سیمانی چاه چیست ؟ کول گذاری چاه چگونه انجام می شود ؟ کول چاه به چه منظوری استفاده میشود ؟

کول سیمانی چاه یک سازه ای سیمانی ، بتنی می باشد که جهت نگهداری و محافظت از دیواره های چاه  از نوعی کول به نام کول میله چاه استفاده میشود و برای ممانعت از ریزش و تخریب سقف و دیواره های انباره چاه از نوعی کول به نام کول انباری چاه استفاده مینماییم .

کول گذاری چاه چگونه انجام میشود ؟

به نحوه قرار گیری کول چاه از نوع های مختلف و روش اجرای امور مربوط به پروژه های چاه  کول گذاری چاه و یا کول چینی میگویند . این امر میتواند برای انواع چاه فاضلاب و یا انواع چاه های دیگر باشد . این امر به این سبب اجرا میشود که از ریزش چاه ممانعت می نماید .

کول گذاری چاه

خطر ریزش چاه چه در زمان حفر چاه و چه در زمان تعمیر و تخلیه چاه فاضلاب از مشکلات خطرناک می باشد که با کول گذاری مناسب و استفاده از کول مناسب میتوانید از این امر خطیر جلوگیری نمایید .

انواع کول سیمانی چاه :

  • کول میله چاه :
    کول میله چاه که معمولا به شکل دایره ای می باشند و در سایزهای مختلف ساخته می شوند و به صورت عمودی از دیواره چاه محافظت میکنند . کول میله چاه جهت ممانعت از ریخزش خاک ، سنگ و … به داخل چاه از سمت دیواره چاه استفده میشود و در مواردی هم دیده شده است که در پروژه های زیباسازی شهر توسط شهرداری مرتب سازی و نظم در درخت کاری و گل کاری در مناطق دارای شیب ، در مکانهای به مانند کنار گذر جاده ها ، در پارک ها و … به عنوان گلدان از کول میله استفاده شده است .
  • کول انباری :
    کول انباری در واقع کول هایی می باشند که جهت قرارگیری در انبار چاه مورد استفاده قرار میگیرند و به انواع :

    • کول بادامی : کول هایی می باشند که در قسمت بالایی آنها به شکل نوک تیز می باشند .
    • کول تخم مرغی : کول انباری چاه می باشد که دارای شکلی بیضوی به شکل تخم مرغ می باشد .
    • کول بیضی : این نوع کول برای زهکشی انبار چاه در قسمت انباری چاه مناسب می باشد .

کول سیمانی چاه

کولهای انباری به طور استاندارد در سایز ارتفاع 90 ، 100 ، 120 ، 140 می باشد . البته میتوان اندازه های سفارشی را نیز سفارش داد .

انواع کول چاه از نظر ساختار :

کول چاه های سیمانی در انواع مختلفی از نظر ساختار می باشند .

  • کول چاه که در ساختار آنها از تسمه های پلاستیکی استفاده شده است که دارای ساختاری بسیار ناپایدار می باشند و دارای کیفیت پایینی هستند که ما در گروه بلوک ناب این نوع کول ها را پیشنهاد نمی کنیم .
  • کول های دسته بعدی در ساختارشان از تسمه های فلزی استفاده شده است . در این نوع کول به صورت معمول از دو عدد تسمه فلزی در ساختارشان جهت محکم ماندن سازه کول استفاده می کنند .
  • کولهای بعدی که به صورت سفارشی ساخته میشوند در ساختارشان از میلگرد استفاده میشود . این نوع کولها دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند و دارای قیمت بیشتری نسبت به قبل دارند .

کول چاه

بلوک ناب همیشه برای ساخت کول سیمانی چاه و بلوک سیمانی ، بهترین و مرغوبترین مصالح  را مورد استفاده قرار می دهید .

خلاصه مطالب درباره کول سیمانی چاه :

کول سیمانی چاه سازه ای سیمانی و بتنی است که درون چاه واقع میشود به جهت جلوگیری از ریزش دیواره میله چاه و ممانعت از ریزش انبار چاه .

اندازه های استاندارد برای کول سیمانی چاه فاضلاب

کول سیمانی چاه به صورت استاندارد جهت میله چاه فاضلاب به اندازه  70 سانت و اندازه استاندارد جهت  انباری چاه 90 سانت می باشد.

کول سیمانی چاه

کول چاه در ایران و سایر کشورها :

کول چاه در کشورهای مدرن و پیشرفته توسط  بتن تحت فشار ایجاد می شود . کول چاه در ایران به دلیل عوامل استانداردی در حفر چاه و کم نمودن هزینه ها از نوع کول سیمانی استفاده میشود .

بلوک ناب  از تولید کنندگان مطرح و خوشنام در ضمینه تولید کول چاه یا کبل چاه و بلوک سیمانی  می باشد که دارای قیمت مناسب  برای سازندگان محترم می باشد .

برای استعلام قیمت با ما در تماس باشید .

شماره تماس : 09125639168

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

2 دیدگاه دربارهٔ «کول سیمانی چاه چیست ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
با ما تماس بگیرید