چرا باید برای چاه از کول سیمانی استفاده نماییم ؟

0
(0)

چرا باید برای چاه از کول سیمانی استفاده نماییم ؟

کول

چرا باید برای چاه از کول سیمانی استفاده نماییم ؟

در واقع میتوان از دلایل استفاده کول سیمانی چاه جهت جلوگیری از ریزش چاه در آینده باشد . توجه داشته باشید که پس به کول گذاری در چاه خیال شما از ریزش انبار و میله چاه راحت می شود . در ضمن باید به این نکته بسیار مهم نیز توجه کنید که کی باسشت در  زمان کول گذاری دقت داشته باشید تا به صورت صحیح و اصولی عملیات کول گذاری انجام شود و به نحوه صحیح پر کردن پشت کول و مرحله طوقه چینی درب چاه چاه به صورت درست انجام شود  تا شما بتوانید از خطرات ریزش چاه کاملا آسوده خاطر شوید .

توجه داشته باشید که در زمانی که آب فاضلاب و لوله ها از طریق دهانه چاه به داخل چاه سرازیر میشود امکان دارد که به بدنه چاه ( میله چاه ) پاشیده شود و این امر موجب شسته شدن بدنه چاه ( میله چاه ) شود که این امر سبب شسته شدن خاک کیله چاه شده و در مدتی باعث ریزش بدنه چاه می شود . برای جلوگیری از این امر از کول سیمانی چاه استفاده می شود .

درباره انباری چاه نیز باید توجه داشت که انباری چاه به شکل مخروطی ایجاد می شود و در زمینهایی که دارای خاک سست هستند حتما باید از کولهای انباری استفاده شود تا از ریزش انباری جلوگیری شود تا بتوانیم ایمنی چاه را تامین نمایید .

کول سیمانی

آیا در زمان تعمیر چاه نیز باید از کول چاه استفاده نماییم ؟

در زمانی که در چاه از کول سیمانی استفاده نشده است توجه داشته باشید که برای تعمیر چاه حتما از کول استفاده کنید تا ایمنی چاه را برقرار نمایید . با اینکه بهترین زمان برای کول گذاری ، زمان حفر چاه می باشد ولی اگر چاه حفر شده است شما می توانید بعد از حفر چاه از متخصصین استفاده کنید و کول گذاری چاه را انجام دهید .

میله چاه فاضلاب و چاه آب چگونه کول گذاری می شود؟

میله چاه به این صورت کول گذاری میشود که ابتدا در انتهای میله می بایست دیواره ای محکم با بلوک سیمانی 40*20 به همراه با ملاتی که پر سیمان می باشد ساخت ، سپس کول میله با اندازه مناسب و استاندارد بر روی آن می گذاریم و پس از کول گذاری چاه می بایست پشت کول را تا دو متر بالای بلوک سیمانی ها با ملات پر سیمان کامل شود و بعد از 2 متر پشت کوَل ها را با خاک حفار شده چاه پر نمود .

انبار چاه فاضلاب و چاه آب چگونه کول گذاری می شود؟

کول گذاری انبار چاه در واقع می بایست به این شکل باشد که در اولین مرحله می بایست کول که به کول بادمی معروف است را میبایست در کف انبار چاه به شکل ردیفی قرار دهید و در ادامه بر روی آنها کولهای اصای را طوری قرار دهید تا به سقف انبار چاه بچسبد . باید توجه داشته باشید حتما در انباری چاه میبایست انبار را طوری حفر نمود که بعد از قرار گیری کول انباری ، کولها به سقف بچشبد و گیر کند تا کولها مانع ریزش انباری چاه بشود . 

کول سیمانی

تذکر : 

حتما توجه نمایید اجرای کول گذاری چاه را به متخصص خود واگذار نمایید و از متخصص مغنی چاه استفاده کنید و این امر را به متخصص واگذار نمایید . زیرا در صورت بروز مشکل و ریزش چاه برای شما خسارت بسیاری ایجاد می کند و شما را وادار به تامین خسارت سه برابری می کند . 
برای استعلام قیمت کول چاه با بلوک ناب تماس بگیرید بهترین کول سیمانی چاه و با کیفیت ترین ها با قیمت مناسب را از بلوک ناب بخواهید.

بلوک ناب همیشه از بهترین و مرغوبترین مصالح برای تولید کول چاه استفاده می کند
بلوک ناب از تولید کنندگان مطرح و خوشنام در زمینه تولید کول چاه یا کبل چاه و بلوک سیمانی می باشد که دارای قیمت مناسب برای سازندگان محترم می باشد .

  1. از کول ارسالی شما بسیار راضی بودم دست شما درد نکنه و همچنین راهنماییتون خیلی خوب بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
با ما تماس بگیرید